Hello!!
 
Fasen jag började skriva klart min förlossnings berättelse häromdagen men sen har det kommit annat emellan igen men snart ska den allt vara klar!! Jag måste skriva brevet till min barnmorska på förlossningen med och tacka henne för hon har verkligen gjort ett intryck på mig, helt fantastisk människa!!!
 
 
Idag har vi varit på BVC och som vanligt så går lilla skroten upp SÅ fint i vikt till och med lite över det man vill så det är ju toppen bra!! Han växer så det knakar och min lilla bebis är inte så himla liten längre! Visst är han liten såklart men liksom inte som han var när han föddes så där super mini :) Men han är ju iofs roligare nu då han skrattar och är med på ett helt annat sätt! Söt är han i alla fall så det gör ont nästan!!! På måndag ska vi tillbaka och då ska vi träffa doktorn på första kontrollen sen han föddes så får vi hoppas att han får en OK-stämpel i rumpan även denna gång ;)
 
 
Har ju börjat tagit tag i gravidkilona nu men eftersom jag ammar fortfarande så kan man ju inte köra stenhårt. Man bör tydligen inte gå ner mer än 500-1000g i veckan för då kan mjölkproduktionen stanna av och dessutom kan det finnas miljögifter(??) lagrade i fettdepåerna som kan då gå ut i möjlken om man går ner snabbt i vikt, låter väldigt komplicerat men jaja det är väl bäst att ta det lite lugnt då. Jag har ju inte varit på efterkontrollen heller än så vi vet att allt är som det ska så jag kan inte träna så häftigt än vill ju inte riskera något! Men jag har börjat med att promenera varje dag och låta bli godis, kakor och såna saker. Så får vi se det får ta det tid det tar helt enkelt jag är nöjd om jag är i toppform till nästa sommar då han fyller ett år och vill börja springa omkring :)) Ska väga mig varje fredag i alla fall och ni får vara med på resan här i bloggen såklart men än så länge håller jag hemligt hur mycket jag ska gå ner men hänger ni med hela vägen kan ni ju räkna ihop dom ;)) Har promenerat med mamma, Laban och vagnen ikväll med och det var ju kallt för fasen!! Är det så att hösten är här nu?! Har badat både söndag, måndag och tisdag och det har ju varit helt underbart så det vore trist om det var över nu!!
 
 
Nu har vi sett tv och myst i soffan här, pappa är på konferens så vi sover här och håller mamma och bröderna sällskap :) Ska ta och gå upp och lägga oss strax och hoppas på en bra natt. Har köpt ersättning och fick tips fårn BVC att jag kunde ge honom lite av det för att stödja upp liksom då han blir väldigt frustrerad då han äter ibland för att det slutar rinna tillräckligt fort för hans smak så då blir han bara arg haha :) Så då blir det att han slutar äta istället så nu kan jag ge lite ersättning med så kanske han sover lite bättre på dagarna och jag kunde även testa om jag ville få längre sovperioder under natten så kanske prövar jag och ser om det blir annorlunda. Han sover ju jättebra nu med men 4 timmar mellan maten vore ju toppen ;)
 
 
 
 
 
 
 
PUSS och KRAM!!!

1 kommentarer

Johanna

02 Sep 2013 18:44

Inte för att jag ska lägga mig i men när jag började ge ersättning så försvann min mjölk jättefort. Så jag fick bara ge mer och mer ersättning och kunde bara amma en gång om dagen och sen var det helt slut innan hon blev 5 månader :( Så om du vill helamma så är det bästa att strunta i ersättningen om han ändå går upp bra på bröstmjölk. Samtidigt är det rätt smidigt med ersättning men man får vara beredd på att mjölkproduktionen minskar om man börjar ge ersättning :)

Kommentera

Publiceras ej