Halloooj !!
 
Åh vilken mysdag det är idag med regningt härligt väder :) Jag är kanske knäpp men jag gillar faktiskt såna här dagar då det regnar även om det inte regnar så mycket idag. Tycker dom är mysiga, man kan ha på sig gummistövlar och en härlig kofta och tända lite ljus. Mysa med en bok, en filt i soffan osv...! 
 
MIN dag har dock varit på detta sätt...vaknade kl 8:00 av att lillen vaknade till och då var jag pigg med för då hade vi sovit sen kl 03:50 ungefär då vi hade ätit så då matade jag honom och sen gick vi ner och åt frukost :) Såg top model från igår som jag hade spelat in sen vaknade resten av familjen vid 10 ! Lite senare tog jag, Sebastian, Laban och lillen en promenad och det var så himla skönt och mysigt att röra på sig och bara känna firhetskänslan av att kunna ta promenader igen utan problem och då menar jag alltså utan att behöva bli kissnödig efter typ 3 minuter haha :) Jag har ju vairt väldigt smidig under hela min graviditet även om jag gick upp mycket i vikt men det är ju för att jag är väldigt smidig och vig i vanliga fall. Kan typ ta benen bakom huvudet, gå ner i spagat, gå upp och ner i brygga osv...ni fattar själv hur bra det är att kunna sånt, det uppskattas höhö ;)
Så att vara gravid och inte kunna göra såna saker på samma sätt har jag nästan tyckt varit jobbigast så nu är det så skönt att var tilbaka igen. Även om det såklart är många kilon ner tills jag är nöjd igen men jag har tappat 10-11 redan nu på att inte göra något alls direkt så det uppskattar jag. Sen vägde jag mer än jag egentligen vill väga redan då jag blev gravid så n har jag bestämt mig för att jag ska ner till matchvikt igen ;) Men jag är ändå smidig igen och kan röra mig typ som förr igen, bortsett från lite smära fortfarande...men det var ju bara två veckor sen :)
 
 
Hamande på sidospår haha. Vi promenrade då i alla fall och det var toppen på ALLA sätt!! Sen kom vi hem och då kom Tella och Helena hit och sa hej för dom ville träffa oss, antar att det mer var bebis dom ville träffa hihi nädå dom ville träffa oss båda och vi fick kramas och gossa lite. Tella är så sjukt söt när hon håller i liten, man tyckte ju att hon var så liten men nu är hon helt plötsligt så stor :) Sen kom vår granne Carina som inte sett skrotisen och fikade och gosade och nu sitter jag i soffan med en liten skrotis som sovit en liten stund men nu vill komma upp och gosa med mamma igen tror jag för nu är han vaken :) Inte mig emot han är ju SÅ himla mysig så nu längtar jag också efter att få gosa med honom :) Det blir mys resten av dagen med, i morgon ska vi vara i stan och ha besök av BVC bland annat sen blir det middag på klockis med grannar som vill uppvakta :)
 
 
Innan jag avslutar måste jag säga att det bästa med att ha blivit mamma och detta skedde under tiden som jag bar på honom med, som man höll på att bli mamma. Det är att man blivit så vuxen, jag har alltid varit mogen i mitt sätt att vara förmodligen för att jag alltid umgåts med många äldre människor men även yngre och sen haft relationer med bara äldre personer det har ju säkert präglat mig. Jag menar en utav mina absolut bästa vänner fyllde 40 nu så det är klart att man får ett anant sätt att tänka och vara när man är med äldre kloka människor. MEN under denna process att bli mamma och nu då jag är det så har jag blivit ännu mer vis och vuxen. jag vet vad som är viktigt i livet och jag mår så himla bra av att agera vuxet och moget och se till det som är viktigt i livet!! 
 
 
Älsklingen som är så söt så man inte kan
få nog av honom!! Sen dagens mamma ;)
 
 
 
 
PUSS och KRAM!!!

Kommentera

Publiceras ej