Jag har lite ångest idag och vet inte riktigt varför, är det för att helgen gått så fort? att det redan är söndag och att det dessutom är vintertid nu så att det blir mörkare..ja kanske? är det för att jag ätit super nyttigt hela helgen med och inte ens tagit en enda liten kolhydrat till middag fast att jag sååå gärna velat? JA kan nog ha en hel del i det hela att göra...jag vet att jag behöver detta och jag ser på kropp och våg att det går åt rätt håll men det är ju inte så roligt, veckorna är rätt enkla men inte helgen...jag skulle SÅ gärna vilja äta glass ikväll men NOPE inte det!! Alla dagar blir liksom likadana och det är ju trist...men jag vet att efter några veckor till så kommer jag kunna börja lägga in EN dag i veckan då jag kan unna mig så det är bara att stå ut men jag tror helt klart detta har med ångesten att göra!
Har det att göra med att jag är en människa som påverkas av människors ondhet och när man gör elaka saker? JA helt klart...jag försöker att inte bry mig om sånt och låta sånt komma över mig men ibland kan jag inte göra nåt åt det utan jag blir bara så tagen av hur människor behandlar andra människor i sin närhet och jag kan liksom inte låta bli att tycka att det är förjävligt och väldigt sorligt!!
Kan det ha att göra med att det från och med imorgon kommer vara körförbud på min bil? JA förmodligen för jag älskar min bil och bevhöver den i mitt dagliga liv så det kommer såklart att vara mycket irriterande, den ska inte på verkstad oxå sen den blev påkörd...så tid utan min bil gör INTE ångesten mindre...
MEN idag ska jag spendera lite tid I min bil, göra som jag brukar när jag har massa tankar i skallen som jag inte riktigt kan reda ut dvs köra lite bil och rensa skallen...

Inse saker som att det ÄR toppen att jag gör detta för min kropp och för mig som person i övrigt för jag trivs som bäst när jag är smalare och att inse att hur andra människor vill behandla sina nära det är INTE mitt fel och inget som jag behöver ha dåligt samvete över eller känna mig ledsen över, jag måste bara lära mig att inte lägga sånt här på mig utan se det som jag har i mitt liv som är så bra:) samt inse att saker som bilar är rätt världsliga saker och man klarar sig nog utan dem om man bara anstränger sig...så jag tror jag behöver köra bil idag helt klart!!
Ska springa oxå vilket oxå är en jättebra grej för att rensa tankarna och känna sig peppad!!


Jag på kommunen i fredags...bjuder på den ;)

 

Nä kanske jag ska ta på mig några kläder och kliva upp ur sängen, har legat  här i säkert 2 timmar nu och tittat på tv och läst bloggar och sånt, tycker det är så skönt att få verkligen känna att man är ledig :) Dagen ska jag spendera i Njurunda då jag ska hälsa på morfar och springa vilket jag gör bäst i Njurunda hatar att springa i stan faktiskt så det är en bra anledning med Njurunda ;) Sen ska jag bara mysa hemma på klockis framför brasan som jag brukar på Söndagar men jag älskar det, såna lugna sköna söndagar med familjen :)

 

Jag är sjuuuukt GODIS sugen oxå, var 2 veckor sen jag åt GODIS imorgon så jag är SÅÅÅ himla sugen, skulle göra vad som helst för lite GODIS faktiskt!! Det känns i hela kroppen på mig hur jag längtar efter det...mmm!!


Jag skriver nog ett inlägg till ikväll när jag sitter i soffan och är nyttig framför film och önskar att jag satt där med glass istället :P haha!! Men men då får ni en resumé över hur dagen varit och vad mina tankar tagit mig, men det ska nog gå bra det brukar ju göra det nu förtiden :)

 

PUSS och KRAM!!!
Ha en BRA dag!!
LOVE!

 

 

Kommentera

Publiceras ej